Це потрібно знати про пуховиках
Питання: щороку з наближенням зимового сезону більшість з нас задається одним і тим же питанням, що купити з верхнього одягу, щоб було тепло, красиво, практично, щоб довго служила і бажано дешевше. Жіночій половині відразу приходить на розум, що це повинна бути шуба, кожушок або дублянка, рідше пухова куртка або пальто, чоловіки традиційно дублянка, пальто, пухова куртка і шуба де по справжньому холодно...При такому багатстві вибору, чому віддати перевагу, щоб як кажуть «вбити двох зайців» ?
Відповідь: Так дійсно, інший раз зробити вибір досить складно. Ще 15 років тому більшість жінок воліла вироби з натурального хутра, чоловіки частіше вибирали дублянки і куртки зі всілякими наповнювачами, як натуральними, так і синтетичними. Сьогодні пріоритети змінюються і зміщуються в бік виробів з пуховим наповнювачем, як у нас кажуть пуховики.
Питання: Пуховик це добре, але як би це сказати аж надто просто виглядає на відміну від тієї ж шуби або дублянки.
Відповідь: Хороша шуба або дублянка безумовно мають презентабельний зовнішній вигляд, але не треба недооцінювати пуховики які в порівнянні з шубами і дублянками мають ряд переваг. Сьогодні, мабуть, немає ні одного іменитого бренду, в колекції якого не було б кілька моделей пуховиків і це не безформні вироби, а елегантні та зручні моделі в яких не соромно як говоритися «вийти в світ»
Питання: Ви зараз згадали, що пуховики мають переваг перед шубами і дублянками, а які саме ?
Відповідь: Почнемо з економіки, пуховик за вартістю буде значно дешевше шуби і дешевше дублянки. Догляд за пуховиком теж буде дешевше. Пуховик легше і зручніше шуб і дублянок, до того ж не треба скидати з рахунку той факт, що все більша кількість людей по всьому світу вважають за краще носити пуховики. Звичайно ж, завжди будуть люди, які будуть віддавати свої переваги шуб і дубльонок.
Питання: Давайте поговоримо, чому ж так популярні вже протягом багатьох років пуховики, ніж вони так, скажімо, «чіпляють».
Відповідь: Минуло не мало часу коли в 1936 р. Eddie Bauer створив свій Skyliner Jacket який власне і став першим пуховиком в тому вигляді, яким ми його звикли бачити. Сьогодні пуховики це в більшій своїй частині технологічний продукт де поєднуються натуральні і штучні матеріали, конструювання сучасного пуховика це не простий процес, необхідно врахувати безліч факторів і нюансів і на виході отримати продукт який би знайшов свого покупця. Якщо говорити про те що «чіпляє» такий продукт, то тут декілька складових такого успіху, насамперед пуховик виконує свою безпосередню завдання, зігріває, захищає від вітру, мокрого снігу, він легкий, за ним не проблематично доглядати, більшість випускаються пуховиків це універсальний одяг і саме завдяки універсальності пуховики так популярні у всьому світі і в нашій країні. Внесок у популяризацію пуховиків вносять і публічні люди, варто згадати, що наш президент був неодноразово помічений в пуховику Canada Goose, пуховики цього виробника помічені в багатьох голлівудських фільмах, актрис Анджеліну Джолі і Шерон Стоун були неодноразово фотографували папараці в пуховиках The North Face, пуховики канадської Nobisотметилась у фільмі «Оселя зла 5: Відплата», де герої фільму ходили в пуховиках цього виробника, у кліпі Шакіри La La La і в багатьох популярних виданнях, в пуховику ArcticBay відомий мандрівник Федір Конюхов підкорював складний шлях Північний полюс – Канада, можна і далі перераховувати відомі бренди і відомих людей які носять пуховики і не тільки в фільмах, але і в повсякденному житті, все це показує, що пуховики популярні у всіх шарах нашого суспільства, від звичайних людей, до зірок світового рівня і президентів великих держав.
Питання: Ви згадали, що сучасні пуховики це технологічний продукт, розкажіть про це детальніше.
Відповідь: Напевно варто почати з верхніх тканин, сьогодні коли вибір тканин досить різноманітний, виробники з успіхом застосовують як і перевірені часом так і високотехнологічні, візьмемо до прикладу шведську компанію Fjallraven в більшості своїх моделей вони використовують тканину G1000 з складом 65% поліестеру та 35% бавовни розроблена ще в 70-х. роках минулого століття, але з успіхом застосовується і донині. Або високотехнологічна надлегка поліамідна нервущаяся тканина Asahi-KASEI W Rimpact 6.6 японського виробника Asahi, яку використовують одна з найбільш шанованих серед альпіністів французька Valandré. Ряд компаній в асортименті яких є пуховики призначені для різних завдань і умов застосовують різні тканини, це і армовані легкі і міцні тканини, тканини з безпорової мембраною Sympatexі водонепроникним просоченням DWR (Durable Water Repellent) і покриті брудовідштовхуючими шаром Teflon як це робить канадський виробник Nodis. Тканини власної розробки в своїх виробах застосовують всім нам відомий Canada Goose, це Arctic Tech (85% поліестер 15% бавовна) з просоченням DWR, молодий але вже заслужив довіру як у себе на батьківщині, так і далеко за її межами ArcticBay який так само родом з Канади застосовує у своїх пуховиках тканину власної розробки складу якої 70% нейлон та 30% бавовна, такий склад забезпечує хороші з волого-вітрозахисні властивості пуховика. Більшість виробників випускають певні моделі з року в рік постійно покращуючи їх властивості і конструкцію.
Питання: Добре з тканинами і конструкцією розібралися, а що можна сказати про пуха, який наповнюються пуховики.
Відповідь: Та пух є ключовим компонентом у пуховику, якщо точніше це суміш пуху і пера в різному процентному співвідношенні в залежності від завдань і конкретного виробу. На різних пуховиках ви можете зустріти різні співвідношення пуху і пера, зазвичай це 90/10, 85/15, 80/20, 75/25, 70/30, 60/40, вказуються або в % співвідношенні, або через дріб, якщо вказано 100% Downто таким позначенням дозволено маркувати вироби з вмістом пера в 5%.і менше %. Помилково вважати, що чим менше вміст пера тим краще, перо забезпечує суміші пуху/пера обсяг і не дає пуху занадто сильно зминатися тим самим забезпечуючи тепло. Мала кількість пуху допускається, якщо в пуху FillPower(про яку нижче) дуже високий. Перо не потрібно тільки в одному випадку якщо це пух гаги, гагачий пух унікальний і моментально відновлює свій об'єм після стиснення, структура пуху така, що кожна пушинка зчіплюється одне з одним і не розпадається як пух будь-якої іншої птиці. Гагачий пух унікальний за всіма своїми властивостями, але і так само доріг і його добувають в обмежених кількостях і в серійних виробах він не застосовується, так, що ми не будемо на ньому детально зупинятися. Розповім більш докладно про якість пуху, який традиційно застосовується в пуховиках. Це може бути пух гусячий або качиний, показником якості пуху служить, показник пружності пуху, званий FillPower (FP), це здатність пуху відновлюватися після стиснення. FillPower (FP) позначається цифрами наприклад 650FP. TheInternationalDownandFeatherTestinglaboratory(IDFL) є основною незалежною лабораторією та інститутом у світі з розробки стандартів і перевірці якості пуху і виробів з нього. За даними IDFL начитується 10 методик (стандартів) вимірювання якості пуху. Але основні це стандарт США USA-2000 і європейський EN 12130, який зустрічається у більшості пуховиків. Іноді на пуховиках можна зустріти обидва значення, але частіше якщо не зазначено інше, то це американський стандарт FillPower. Щоб оцінити якість зазвичай наводяться такі значення 550-650 FillPower: гарне, 650-750 FillPower: дуже гарне, від 750 FillPower і вище: відмінне. Ми простежуємо пряму залежність, чим вище показник FillPowerтеплоизолирующие властивості, наприклад виріб з однаковою масою пуху/пера, але з різним значенням FillPowerимеют різну ступінь теплоізоляції. Чим вище значення FillPower тим більше ступінь теплоізоляції, чим вона нижче, тим менше. Відштовхуючись від цього виробники і створюють свої пуховики під різні умови і завдання. Як приклад, для альпіністів, критичне значення має вага, тепло і місце займане пуховиком. Для цього застосовуються пух/перо максимально високих значень і надлегкі тканини, за підсумком такий пуховик буде коштувати досить значних коштів. Для виробництва пуховиків для міста наповнення з пух/перо високого FillPower не має такого принципового значення і різниця у вазі на 100-200 р. для досягнення такого ж рівня теплоізоляції не буде критичним для загальної ваги виробу, але буде економія у вартості. Оптимальним значенням для пуховиків для міста можна вважати діапазон від 550-700 FillPower. Наведемо конкретні приклади, Canada Goose практично для всіх своїх пуховиків робить наповнення пух/перо качки 625 FillPower, The North Face у своїй Mcmurdo Parka 550 FillPower, Nodisпух/пір'я качки 600 FillPowerзначение яких можна віднести до пуху хорошої якості. ArcticBay у всіх своїх пуховиках застосовує пух/перо качки 725 FillPower, якість якого дуже гарне, Eddie Bauer в своїх пуховиках для сходжень застосовує пух/перо гусака 700 FillPower і 850 FillPower.
Питання: Тобто можна зробити висновок, що FillPower застосовується в залежності призначення пуховика.
Відповідь: В принципі для більшості випадків таку аналогію можна провести, але трапляються винятки. У більшій частині це ставитися до т. н брендам від високої моди, здебільшого в таких пуховиках значення FillPower особливого значення не має і там може бути і найнижчий FillPower так і найвищий. У таких пуховиках більше значення зовнішній вигляд, ніж пряме призначення зігрівати свого власника. Інший раз в міських пуховиках зустрічається високе значення FillPower, зазвичай це роблю виробники, які дотримуються високих стандартів якості у всіх матеріалах, з яких проводиться пуховик і розраховують, що їх пуховики будуть служити не один сезон, не змінюючи своїх споживчих властивостей. Більшість таких виробників з Канади, т. до в Канаді у багатьох провінціях досить холодно саме канадські виробники традиційно виробляють самі теплі пуховики.
Питання: Ви хочете сказати, що канадські виробники чим відрізняються від інших виробників.
Відповідь: Так умовно канадських виробників можна виділити і ось з якої причини, на відміну від своїх європейських та американських колег вони здебільшого свої моделі роблять теплими або дуже теплими, тобто розраховані на досить суворі зими, до того ж не рідко застосовують натуральний хутро, чим кардинально відрізняються, в Європі і в США навіть у найбільш дорогих моделях дуже рідко можна зустріти натуральне хутро, зазвичай це штучне хутро. Саме канадські виробники пуховиків не з чуток знають про холоди і як найбільш ефективно йому протистояти, що роблять їх пуховики найбільш затребуваними у нас в країні де на більшій частині взимку холодно або дуже холодно. Європейські та американські виробники роблять, навпаки, в більшій частині своїй пуховики на легку або помірну зиму, зрозуміло, є і на більш холодні умови, але це швидше виняток з правил, ніж закономірність.
Питання: Добре, ми розібралися тканинами, наповненням пуховиків і т. д, тепер все таки питання, як правильно підібрати собі пуховик, щоб він не розчарував.
Відповідь: Як підібрати собі пуховик, питання одночасно простий і водночас складний. Спробую коротко пояснити основні моменти. Підбираючи собі пуховик ви повинні чітко уявляти, для чого він вам потрібен, тобто якщо ви живете в місті, періодично ходіть пішки до автобусної зупинки чи метро і т. д і нічого більше, то вибираєте собі модель для міста, це може бути коротка, середньої довжини або довга модель. Якщо ви займаєтеся сходженнями, відповідно вибираєте спеціальну модель для сходжень. Загалом, ви зрозуміли загальну думку, далі не маловажне значення має кліматична зона, у якій ви проживаєте, якщо у вас помірні холоду, то вам зовсім не обов'язково купувати пуховик для арктичних подорожей і навпаки. Многие производители пишут на своих пуховиках температурные рейтинги, чтобы покупатели имели какие то ориентиры при покупке, сразу хочу сказать, что это все условно, во первых публикуются как правило не комфортные значения, а максимальные, т.е температура при которой вы не замерзните в этом пуховике, но это не значит, что вам не будет холодно, во вторых у каждого человека порог восприятия холода разный, у кого то, он низкий у кого то, высокий, при выборе это, безусловно, надо учитывать и подбирать модель исходя из вашего порога восприятия холода. Нередки случаи, когда покупатели жалуются, что они ориентировались на индексы холода, которые указал производитель и в итоге они мерзнут и сообщают, что тот или иной производитель обманывает потребителей, ничего подобного, просто покупатель не верно оценил свою чувствительность к холоду. Или еще пример, человек живет в климате, где не редки мокрый снег да еще в придачу с дождем, а он покупает короткую модель для восхождений, думая, раз она короткая и сверхлегкая значит для моего климата в самый раз. Но потом недоумевает как же так пуховик промокает, так он и будет промокать ибо создан совершенно для другого, в горах главное это защита от холода и ветра, для этого он и создан, т.е проще говоря там нет мембраны и DWR (Durable Water Repellent) от влаги ибо это лишний вес и бесполезность, там нет влаги от которой надо защищать ибо чем холоднее, тем воздух суше. При мокрій зими необхідні пуховики з захистом від вологи, яка реалізується або шляхом складу самої тканини, припустимо як у ArcticBay, або за допомогою просочення DWR (Durable Water Repellent) як у Canada Goose або як у Nodis з мембраною, просоченням DWR (Durable Water Repellent) і покриттям Teflon.